MG Car Club Belgium

TE KOOP MGA 1959

TE KOOP MGA 

MGA te koop
Bouwjaar 1959
Cylinderinhoud 1500 cc
Volledige restauratie
5 de versnellingsbak gemonteerd
Originele versnellingsbak beschikbaar
Chroom spaakwielen
Recente vervanging van waterpomp
Prima onderhouden
Voorzien van alle nodige documenten
Vraagprijs. 35000 euro

Luc Verelst 0475 35 80 67
luc.verelst1@gmail.com

 

TE KOOP MGA 1600 bouwjaar 1959

TE KOOP MGA 1600 bouwjaar 1959

For Sale
MGA 1600 bouwjaar 1959
Een gave en mooie A in de kleur Old Englisch White met Bordeauxrood interieur.
Deze A is in het verleden geheel gerestaureerd in Duitsland. Na de restauratie zijn er door
de jaren heen verschillende aanpassingen gedaan.
Recentelijk zijn de volgende werkzaamheden aan de auto verricht;
• Alle rubber bussen vervangen door PU-bussen ( Polyurethaan)
• Complete remrevisie, inclusief nieuwe hoofdrem cilinder, teflon/RVS remslangen,
remvoeringen en achterwiel cilinders.
• Spax schokbrekers achter
• Distributieketting, thermosstaat, alle waterslangen, brandstofslangen, bougies en
elektronische ontsteking vervangen.
• Relais geplaatst voor de verlichting, brandstofpomp en extra zekeringen.
De A heeft geen roest, ook niet aan de binnenzijde van de spatborden en carrosserie
delen. De motor draait soepel en geeft een mooi geluid door de K&N luchtfilters en de RVS
uitlaat.
Ombouw naar een Sebring uitvoering is eenvoudig te realiseren. Een Sebring Valance, in de
kleur, is beschikbaar en alle voorbereidingen zijn al getroffen.
Kortom een prachtige auto waar nog vele jaren met plezier in gereden kan worden.
Voor inlichtingen mail naar, tonvanekeren@gmail.com

Vraagprijs 30.000€

Oldtimer kopen? Dit zijn 10 fouten om te vermijden!

Oldtimer kopen? Dit zijn 10 fouten om te vermijden!

Een oudere auto of oldtimer kopen, een wagen met tientallen jaren geschiedenis, is iets heel anders dan een recente tweedehands met garantie bij een professional!

We onderzochten de 10 meest voorkomende fouten

Een oldtimer koop je met je hart, je buikgevoel en vooral met emoties. Maar om onaangename verrassingen te voorkomen, moet je ook je verstand laten spreken! Om te vermijden dat je een dure fout maakt, sommen we hier 10 veelvoorkomende misstappen op die je absoluut moet vermijden.

1. “Kopen zonder keuring”

“Een auto kopen mét keuring is al een eerste garantie dat de veiligheidsaspecten in orde zijn, net als de administratieve kant!”, benadrukt Maxime. Bovendien maakt dit de inschrijving een stuk eenvoudiger, aangezien je het roze formulier al op zak hebt.

2. “Geen advies vragen aan een professional”

Voor je een wagen koopt, moet je weten wie hem zal onderhouden. Kiezen voor een erkende vakman betekent kiezen voor gemoedsrust. Laat je ook bijstaan door een professional bij het bekijken van de auto: “Ja, je betaalt voor het advies, maar dat is altijd beter dan achteraf met een vermomd wrak opgescheept te zitten!”, aldus Maxime.

3. “Is de auto wel authentiek?”

Nog voor je de staat van de wagen inspecteert, controleer je best de papieren: komt het chassisnummer op de inschrijvingsdocumenten overeen met dat op het chassis? Voor wagens van na 1968, waarbij het chassisnummer oorspronkelijk niet was ingeslagen, kan de keuring een attest van herinslag eisen. Dit attest kun je verkrijgen bij de constructeur of, als die niet meer bestaat, bij de bevoegde overheidsdienst. Kortom: je krijgt dit document enkel als de papieren en de wagen ook écht overeenstemmen! “Ik heb al hopeloze gevallen meegemaakt, met wagens die niet overeenkwamen met de documenten”

4. “De eerste de beste wagen kopen”

Bekijk meerdere wagens om een zo objectief mogelijk beeld van de markt te krijgen! En laat je niet te snel verleiden door kleine details zoals speciale velgen of mistlampen. “Dat soort zaken kun je later altijd nog toevoegen, maar ze kunnen je blik vertroebelen voor de essentie: de authenticiteit en de werkelijke staat van de auto!”

5. “De kosten van herstellingen onderschatten”

Ook hier bewijst een professionele begeleiding zijn nut. Een volledige lakbeurt voor slechts 1.500 euro? Vergeet het maar! Pas ook op voor uitspraken zoals “er is niet veel werk meer aan om hem helemaal in orde te krijgen”: vaak betekent dit dat er net nog een hele hoop werk aan is!

6. “Geen opslagplaats voorzien”

Dit is een absolute basisregel: een simpele hoes volstaat niet om je wagen te beschermen tegen roest. “Een droge garage dichtbij is ideaal. Als je ervoor kiest om je wagen bij de schoonouders op het platteland te stallen, op 50 of 60 km afstand, is de kans groot dat je hem uiteindelijk links laat liggen!” Ver uit het oog, ver uit het hart…

7. “Je eigen restauratiecapaciteiten overschatten”

Een klassieke fout! Samen met vrienden aan een restauratie werken lijkt misschien een leuk project, maar de realiteit kan hard zijn. Tristan bevestigt: “De eerste week zijn er genoeg helpende handen om te demonteren. De tweede week is de motivatie al minder en de derde week komt er bijna niemand meer opdagen. Ondertussen ligt de wagen in stukken, raken onderdelen kwijt en weet niemand nog hoe alles weer in elkaar moet… En de professional die de rommel moet opruimen, krijgt een onmogelijke puzzel voorgeschoteld!”

8. “Een incomplete wagen kopen”

Een auto die als donorvoertuig heeft gediend of waaraan kleine onderdelen ontbreken, kan je opzadelen met een eindeloze zoektocht om hem weer compleet te maken.

9. “De impact op je gezin onderschatten”

De wereld van oldtimers is fantastisch: het is een passie die je met bijzondere mensen en unieke wagens in contact brengt. Maar het kan ook een kostbare en tijdrovende hobby zijn… Is je gezin bereid om hierin mee te gaan? Als je partner je uitstapjes en uitgaven maar matig weet te appreciëren, kan dat al snel voor spanningen zorgen.

10. “Een auto kopen die niet aan je verwachtingen voldoet”

Als je merkt dat je budget niet toereikend is om je droomwagen in goede staat te kopen, moet je een keuze maken: óf je stelt je verwachtingen bij (bijvoorbeeld door voor een ander model te kiezen), óf je vergroot je budget. Hoe dan ook, wees voorzichtig met compromissen: je zou kunnen eindigen met een wagen die niet bij je past en die een bodemloze put blijkt te zijn!

TE KOOP MG ZT CDTI 2004

TROTSE EIGENAAR VAN UNIEK MG ZT VOERTUIG ZOEKT EEN GEINTERESSEERDE OM VOERTUIG OVER TE KOPEN (PLAATS ZELEM, LIMBURG)

PRIJS IS BESPREEKBAAR

 

Ik heb een MG ZT van 2004 thuis staan.

Momenteel zonder nummerplaat en zonder inschrijving en de sleutel is echt in abominale staat.(te herstellen ahv attest van MG Rover certificaat met de codes).

Het voertuig is een MG ZT CDTI Type RB. 

De MG ZT is geproduceerd in april 2004 (staat op echtheidsattest van MG).
Het is een Dieselmotor.

Ik heb geen vraagprijs. Diegene die het meest biedt, mag hem komen ophalen in Zelem.

De auto rijdt niet, platte accu (ik kan dit niet opladen want de motor van een Alfa Romeo genereert geen kracht genoeg om de accu op te laden).

Er zijn te herstellen zaken aan en ik zal ze concreet opnoemen om zo volledig mogelijk te zijn:

  • sleutel is in zeer slechte staat, maar 1 exemplaar van kan worden bijgemaakt want ik heb alle nummers op de papieren
  • de pook het leer rond de pook is verduurd
  • de bestuurderszetel daar is het leer van gelost
  • de binnenkant van de linkerkant is een beetje losgekomen
  • het knopje van het raam langs links werkt niet naar behoren
  • er zijn wat krassen op de carrosserie maar deze zijn gemakkelijk te verwijderen 
  • er is lichte roestschade thv deur van bestuurder
  • er is een beetje hagel binnengekomen aan de achterkant (zie foto) boven de 3 lederen zetels achteraan
  • er is een barst in de voorruit van ongeveer 35 cm langs de passagierskant.
    • er is geen onderhoudsboekje bij en/of gebruikershandleiding van MG.

    Er is wat werk aan maar met een minimum aan kosten kan je hier écht een pareltje van maken.

    Ik hoop oprecht dat u iemand van de club bereid vindt deze wagen over te nemen.

    Is het dat jullie hem niet wensen over te nemen, dan kalefater ik hem zelf op. En dan maak ik me lid van jullie club. 

    Een opkoper laten komen, daar denk ik niet aan. 

    Mocht je nog iets willen weten, bel me gerust. Mijn gsmnr. is 0471/693409

    groetjes vanwege

    Kaat

    Meldertsestraat 1

    3545 Zelem (Halen)

TE KOOP MG B 1965 MK1 – 5 Palliers

TE KOOP MG B 1965 MK1 – 5 X Gelagerd

 



TE KOOP MG B 1965 MK1 – 5 x gelagerd 

Eerste in gebruikstelling: 04/1965

Km: 74.964 Miles

Uitstekende mechaniek

Steeds goed onderhouden

Met hardtop meegeleverd

Bijzonderheid MG B heeft een zeldzame USA “Bermuda “ hard top, slechts 2 in België

Nieuwe soft top die niet erg versleten is maar die de verkoper als buiten gebruik beschouwt

Vraagprijs: doe een bod vanaf 17000€

Alle bijkomende zijn te bekomen via e-mailadres: André-Marie Mouton <andremariemouton@hotmail.com> of via gsm-nummer: André-Marie Mouton 0496 62 62 71

TE KOOP MGA TWIN CAM COUPE 1959

TE KOOP MGA TWIN CAM COUPE 1959

 

Zeer zeldzame Mga Twin Cam coupé (slechts 323 coupés gebouwd)

Body off restauratie, volledig verslag/foto’s beschikbaar

Bouwjaar 1959

1588cc

5speed versnellingsbak (Ford type 9-5). Originele 4 speed beschikbaar

Verwarming

Monolita stuur

Elektronische ontsteking, extra cooler

Belgische papieren

Wagen te bezichtigen in Kortrijk

Vraagprijs: €55.000

 

Alle bijkomende inlichtingen zijn te bekomen via e-mailadres: bartel.kerckhof@telenet.be

 

 

TE KOOP MG B 1976

TE KOOP MG B 1976

TE KOOP MG B 1976

MG-B

Miles: 78.251

Eerste inschrijving: 15/09/1976

Nieuw interieur en dak

Prijs: 19.500 €

 

Gegevens verkoper:

Christian@desalle.be

GSM: 0479 749 526

Voertuig in perfecte staat is te zien te Berchem de Roest d’ Alkemadelaan.

 


 

MG TD 1953 TE KOOP

MG TD 1953 TE KOOP 

Mijn wagen werd volledig gestript, het chassis is gepoederlakt, de achterbrug zit erop, alle carrosserie stukken werden tiptop behandeld en zitten in bordeau rood en wachten op een veilige plek voor opbouw en mijn motor zit voor revisie bij een specialist.

Door tijdsgebrek zoek ik een koper, alle onderdelen zijn voorhanden.

Mijn vaste prijs is €25.000.

Vriendelijke groeten,

Guy Broeckhove,

Everbeek

mob. +32 (0)475 79 28 70

TE KOOP MG TF 1955

TE KOOP MG TF bouwjaar 1955
Deze prachtige MG TF roadster is in zeer goede staat.
Nieuwe softtop en tonneau cover
De 4 banden met spaakwielen zijn in perfecte staat.
Besturing links.
Elektronische ontsteking
Kleur origineel Old English White met roodlederen interieur en zwart tapijt.
De MG T-Type is een serie body-on-frame open tweezits sportwagen.
Het is een wagen om direct van te genieten.

Vraagprijs: € 37.500 (bespreekbaar)
Roger VERBIEST +32 474 51 66 03
verbiestroger@hotmail.com

Beschrijving
Datum eerste inschrijving: 1955,
Chassisnummer: 18978
Carrosserievorm: cabrio
Kleur: origineel Old English White
Bekleding: rood leder
Af te lezen ODO-stand: 6435 miles
Hood
Zitplaatsen: 2

Brandstof: benzine
Cylinderinhoud: 1466 cc
Vermogen: 57.5 pk
Transmissie: manueel
Versnellingen: 4

Voorzien van alle nodige boorddocumenten
inschrijvingsbewijs (volledig)
Aantal contactsleutels: 1
Locatie: 2260 Westerlo
particuliere verkoop

 

TE KOOP MGA 1957

TE KOOP MGA 1957

TE KOOP MG A bouwjaar 1957
Deze prachtige MG A roadster is volledig en “body-off” deskundig gerestaureerd en gereviseerd.
De 4 banden zijn in perfecte staat.
Besturing links
Kleur origineel Old English White met zwartlederen interieur en zwart tapijt.
Het is een wagen om direct van te genieten.

Vraagprijs: 38.000€ (bespreekbaar)
Roger VERBIEST +32 474 51 66 03
verbiestroger@hotmail.com

Beschrijving
Datum eerste inschrijving: 15/09/1957,
Chassisnummer: HDR4330878 Kleur: origineel Old English White
Carrosserievorm: cabrio
Af te lezen ODO-stand: 51703 miles (83208 Km)
Bekleding: zwart leder
Zitplaatsen: 2

Brandstof: benzine
Cilinderinhoud: 1600 cc
Transmissie: manueel
Versnellingen: 4

Voorzien van alle nodige boorddocumenten
Inschrijvingsbewijs (volledig)
Groen keuringsbewijs: geldig tot 16/06/2027
Aantal contactsleutels: 1
Locatie: 2260 Westerlo
Particuliere verkoop

2010 © MG Car Club Belgium 2010, All Rights Reserved · website by sliced.be